Wednesday, March 23, 2016

Kecamuk rasa

Sudah lama penaku tidak menari di dada skrin ini. Mungkinkah kerana emosi yang tidak menentu, tapi kata orang, emosi yang turun naik ini boleh mencetuskan lakaran yang indah, atau mungkin lakaran yang berkecamuk...apa-apa pun, sebulan dua ini, emosiku merudum, terjebak dalam kesedihan yang amat sangat. Walaupun aku tahu, sedih itu tidak bagus...kerana si licik; syaitan akan menusuk jarumnya, menghasut mana yang patut. Sebagai manusia biasa, kesedihan ini tetap aku rasa, tetap tidak boleh dibuang sepantas masa...aku perlukan masa...aku perlukan ruang... aku percaya sedikit masa lagi ia akan hilang. Kegembiraan dan ketenangan akan muncul juga. Kepada-Mu ya Allah, aku panjatkan doa, semoga kesedihan dan kedukaan ini akan berlalu pergi. Aku akan terus tersenyum, walaupun di hatiku ada duka.

No comments: